Zgodnie z przepisami zmienia się kolejność uprawnień konsumentów.

Najpierw można żądać naprawy obuwia. 

Wypełniając „Pismo reklamacyjne” punkt 4. pamiętaj o tym , że jeżeli będziesz żądał zamiast naprawy obuwia zwrotu 

gotówki, a rzeczoznawca stwierdzi możliwość jego naprawy, reklamacja zostanie rozpatrzona, lecz buty zostaną odesłane do 

Ciebie w stanie w jakim je wysłałeś – bez naprawy, na którą nie wyraziłeś zgody.

Kiedy konsument może żądać zwrotu gotówki?

 jeżeli danego obuwia nie da się naprawić – zgodnie z opinią rzeczoznawcy

 oraz gdy zgodnie z opinią rzeczoznawcy naprawa nie jest możliwa, a Sprzedawca nie może wymienić obuwia na nowe

 dopiero po spełnieniu się dwóch w/w warunków (opinia rzeczoznawcy , że obuwie nie może być naprawione oraz 

brak możliwości wymiany przez Sprzedawcę na nowe) dają możliwość żądania zwrotu gotówki.

Termin załatwienia reklamacji.

Zgodnie z przepisami Art.8.3. konsument musi być powiadomiony o sposobie załatwienia reklamacji w ciągu 14 dni, po tym 

terminie reklamację uważa się za załatwioną zgodnie z oczekiwaniem klienta. 

Pamiętać należy, że sprzedawca może powiadomić konsumenta w dniu spisywania reklamacji lub w c iągu 14 dni od złożenia 

reklamacji, że obuwie będzie naprawione i do odbioru w terminie określonym przez sprzedawcę. Termin ten może być dłuższy 

niż 14 dni. 

Do reklamacji przyjmowane jest wyłącznie obuwie nie zabrudzone za okazaniem dowodu zakupu. 

 

Co nie podlega reklamacji obuwia ?

 naturalne zużycie obuwia nawet w okresie dwóch lat od daty zakupu / np. zużycie się fleczków, wyściółki, zelówek / 

 obuwie z wadami jawnymi / widocznymi w momencie zakupu / co do których można przyjąć , że kupujący wiedział o 

nich w chwili zakupu. 

 uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania / obicia, otarcia , uszkodzenia mechaniczne /

 systemy pneumatyczne, suwaki

 elementy ozdobne np. klamry, guziki , gumki, kamyczki 

 wygoda obuwia - obuwie źle dopasowane do stopy. 

 różnica w kolorze i strukturze skóry oraz załamania, zmarszczenia powstałe w trakcie użytkowania wynikające z 

naturalnych właściwości skóry, w tym odbarwienia pod wpływem potu lub mocnego przemoczenia

 przemakanie obuwia

 odbarwianie się wnętrza obuwia wykonanego ze skór podszewkowych naturalnych pod wpływem potu lub mocnego 

przemoczenia.

W sprawach spornych zawsze decyduje rzeczoznawca do spraw jakości obuwia.

 Reklamacja torebki

Reklamacji nie podlegają:

 

W przypadku torebek:

- naturalne zużycie się torebki np. przetarcie podszewki oraz uszkodzenia mechaniczne takie jak: obicia, otarcia, zadrapania,

- uszkodzenia w następstwie niewłaściwego użytkowania, np. przeciążenie co może spowodować urwanie rączek lub uchwytów

- wady jawne widoczne w momencie otrzymania paczki, a nie zgłoszone natychmiast po ich stwierdzeniu,

- uszkodzenia suwaków oraz elementów ozdobnych np. klamry, breloczki, cekiny, guziki, ćwieki

- zabarwianie, farbowanie tkanin podczas użytkowania, prania itp.

 

- odbarwienia i przemoczenia.

Reklamacje  rozpatrywane są zgodnie z ustawą z 27 VII 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl