Zgodnie z przepisami zmienia się kolejność uprawnień konsumentów.
Najpierw można żądać naprawy obuwia.
Wypełniając „Pismo reklamacyjne” punkt 4. pamiętaj o tym , że jeżeli będziesz żądał zamiast naprawy obuwia zwrotu
gotówki, a rzeczoznawca stwierdzi możliwość jego naprawy, reklamacja zostanie rozpatrzona, lecz buty zostaną odesłane do
Ciebie w stanie w jakim je wysłałeś – bez naprawy, na którą nie wyraziłeś zgody.
Kiedy konsument może żądać zwrotu gotówki?
jeżeli danego obuwia nie da się naprawić – zgodnie z opinią rzeczoznawcy
oraz gdy zgodnie z opinią rzeczoznawcy naprawa nie jest możliwa, a Sprzedawca nie może wymienić obuwia na nowe
dopiero po spełnieniu się dwóch w/w warunków (opinia rzeczoznawcy , że obuwie nie może być naprawione oraz
brak możliwości wymiany przez Sprzedawcę na nowe) dają możliwość żądania zwrotu gotówki.
Termin załatwienia reklamacji.
Zgodnie z przepisami Art.8.3. konsument musi być powiadomiony o sposobie załatwienia reklamacji w ciągu 14 dni, po tym
terminie reklamację uważa się za załatwioną zgodnie z oczekiwaniem klienta.
Pamiętać należy, że sprzedawca może powiadomić konsumenta w dniu spisywania reklamacji lub w c iągu 14 dni od złożenia
reklamacji, że obuwie będzie naprawione i do odbioru w terminie określonym przez sprzedawcę. Termin ten może być dłuższy
niż 14 dni.
Do reklamacji przyjmowane jest wyłącznie obuwie nie zabrudzone za okazaniem dowodu zakupu.
Co nie podlega reklamacji obuwia ?
naturalne zużycie obuwia nawet w okresie dwóch lat od daty zakupu / np. zużycie się fleczków, wyściółki, zelówek /
obuwie z wadami jawnymi / widocznymi w momencie zakupu / co do których można przyjąć , że kupujący wiedział o
nich w chwili zakupu.
uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania / obicia, otarcia , uszkodzenia mechaniczne /
systemy pneumatyczne, suwaki
elementy ozdobne np. klamry, guziki , gumki, kamyczki
wygoda obuwia - obuwie źle dopasowane do stopy.
różnica w kolorze i strukturze skóry oraz załamania, zmarszczenia powstałe w trakcie użytkowania wynikające z
naturalnych właściwości skóry, w tym odbarwienia pod wpływem potu lub mocnego przemoczenia
przemakanie obuwia
odbarwianie się wnętrza obuwia wykonanego ze skór podszewkowych naturalnych pod wpływem potu lub mocnego
przemoczenia.
W sprawach spornych zawsze decyduje rzeczoznawca do spraw jakości obuwia.
Reklamacja torebki
Reklamacji nie podlegają:
W przypadku torebek:
- naturalne zużycie się torebki np. przetarcie podszewki oraz uszkodzenia mechaniczne takie jak: obicia, otarcia, zadrapania,
- uszkodzenia w następstwie niewłaściwego użytkowania, np. przeciążenie co może spowodować urwanie rączek lub uchwytów
- wady jawne widoczne w momencie otrzymania paczki, a nie zgłoszone natychmiast po ich stwierdzeniu,
- uszkodzenia suwaków oraz elementów ozdobnych np. klamry, breloczki, cekiny, guziki, ćwieki
- zabarwianie, farbowanie tkanin podczas użytkowania, prania itp.
- odbarwienia i przemoczenia.
Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z ustawą z 27 VII 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).